5 Eylül 2007 Çarşamba

Amerika'ya Nihayet Yelken Açıyoruz!

Bu sitede, yaklaşık iki aydır, hep Türkiye ile alakalı değerlendirmeler yazıyorum. Yazdığım yazılarda; Türkiye'de gelişen bazı hadiselere, zahiri görünümlerinden ziyade, batıni 'niyetler' açısından bakmaya çalıştığımı ve sürekli olarak bir ''kavramlar savaşı''na dikkat çektiğimi farketmişsinizdir. Zaman'dan Nedim Hazar'ın ''Anlam Avcıları'' benim ise ''Kavram Savaşçıları'' olarak nitelendirdiğimiz bir kesim var ortada ve bu kesimin en önemli üssü şüphesiz ki Amerika. Uzun süredir buralarda yaşamış, bu ülkenin akademik ortamlarının koridorlarında günlük ve siyasi hadiselerin havasını teneffüs etmiş bir kişi olarak, Amerika'ya ait değerlendirmeler yazmamak olmaz. Bunu uzun bir süredir yapmayı istiyordum. Bu gelecek nesillere karşı olan bir sorumluluk aynı zamanda. Bundan belki 30-40 sene sonraki nesiller, dedelerinin bu dönemlere ait gözlemlerini merak edecekler, onların tecrübelerini okumak isteyeceklerdir. Halihazırda Amerika'da elle tutulur bir Türk nesli de olmadığı için, bu sorumluluk benim gibi akademisyenlik yapmak için buralara gelmiş kişilere düşmektedir. Şu sıralar Amerika'da bir kesim yeni bir ''kavramlar savaşının'' altını ısıtmaya, farklı bir fikri cephenin kapılarını aralamaya çalışıyor. Bu yeni stratejiyi daha şimdiden ''İslamo-faşizm'' olarak duymaya ve okumaya başladınız. Bu kavramla paralel olarak gelişen ''Ilımlı İslam'' konusuna zaten Türkiye'de yaşanan tartışmalardan dolayı aşinasınız. Bir yazımda bu kavramı ben de ele almıştım. Şu an dikkatimi bu yeni, ''İslamo-faşizm'' konusuna çevirmeye çalışıyorum. İnşallah kısa bir süre sonra bu konudaki değerlendirmelerimi buraya koyabilir, böylece hep yazmayı düşündüğüm 'Amerika Analizleri' konulu yazılarımı sizlerle paylaşmaya başlayabilirim. Türkiye'deki gelişmeler ile alakalı değerlendirmelerime de devam edeceğim. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere... Sağlıcakla kalın... 5 Eylül 2007